Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2014

Δότης η θύμα ;







Ήταν καλοκαίρι του 2011, όταν περνώντας μια  βασανιστική περίοδο υγείας και ανασφάλειας άρχισα σοβαρά να σκέφτομαι να γίνω δωρητής ιστών και οργάνων, με σκοπό να βοηθήσω ορισμένους συνανθρώπους  μετά το θάνατό μου, από τη στιγμή που θα είχαν ανάγκη κάποιο από τα (άχρηστα πλέον για εμένα) όργανα.

Έτσι υπερήφανη  "κοιμόμουν"  ήσυχη πως αν το πραγματοποιούσα θα έκανα το καθήκον μου σαν άνθρωπος..
Στο βάθος του μυαλού μου δεν έπαυε να στριφογυρίζει ένα γεγονός  ενός κοντινού μου ανθρώπου.
Το παλικάρι χτύπησε θανάσιμα  σε τροχαίο και μετά απο αρκετές μέρες αγώνα σε νοσοκομείο των Αθηνών κατέληξε..
Η χαροκαμένη μάνα, υποστήριζε και ακομα υποστηρίζει (όσο και αν έχει αποδυναμωθεί η ένταση της φωνής της μετά απο 28 σχεδον χρονια),οτι παρέλαβε το άψυχο σώμα του παιδιού της άδειο...
(δεν ήταν δωρητής ).

Ακολούθησαν  κάποιες συζητήσεις με γιατρούς φιλικά μου πρόσωπα , σχετικά με ορισμένα "ύποπτα περιστατικά" που συνέβησαν στην Ελλάδα και σε άτομα που ήταν δωρητές ιστών και οργάνων, κατά τη διάρκεια της νοσηλείας τους σε διάφορα νοσοκομεία.
Με λίγα λόγια άρχισαν να με ζώνουν τα φίδια , μερικοί που θελουν να λέγονται γιατροί το μόνο που έχουν στο μυαλό τους είναι  να φτιάξουν  αποθήκες ανταλλακτικών γεμίζοντας τις τσέπες τους;

 Τα κράτησα όλα αυτά σε κάποια άκρη του μυαλού μου,δίνοντας μου παράλληλα  τα ερεθίσματα εκείνα έτσι ώστε να αρχίζω να προβληματίζομαι, ο άγγελος μέσα μου έλεγε καν το ,ο δε διάβολος χασκογελούσε .
Θεώρησα  πως θα ήταν αναγκαίο για το θέμα  να ακούσω και την άποψη ενός καθηγητή γιατρού μου.
Ξεκινώντας τη συζήτηση τον ρώτησα εάν ο δότης είναι ζωντανός κατά τη διάρκεια της αφαίρεσης των οργάνων του, καθώς και με ποιο τρόπο γίνεται η όλη διαδικασία .

Η απάντησή του : "Για να έχουμε τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε τα όργανα ενός δότη, πρέπει οπωσδήποτε να του τα αφαιρέσουμε ενώ αυτός είναι ακόμα ζωντανός, Και για να είμαστε απόλυτα σίγουροι πως δεν πρόκειται να ξυπνήσει, ο αναισθησιολόγος τον υποβάλλει σε ολική νάρκωση, με σκοπό να διασφαλιστεί έτσι η ομαλή εξέλιξη της επέμβασης".
 ήταν ειλικρινέστατη και  διαφωτιστική δε λέω μα άρχισα να τσιτώνω και να θέλω να βγω από τα ρούχα μου

Ακούγοντας το διαβολάκι μέσα μου να χαχανίζει και βράζοντας στο ζουμί μου τον ρώτησα.
Γιατί να τον υποβάλετε σε ολική νάρκωση, υπάρχει περίπτωση ένας τέτοιος ασθενής  κλινικά νεκρός να ξυπνήσει ;
Η απάντηση:"Για να τον υποβάλλουμε σε ολική νάρκωση ασφαλώς και υπάρχουν πιθανότητες να ξυπνήσει, η ιατρική ανθρώπους που σήμερα τους θεωρεί κλινικά ή εγκεφαλικά "νεκρούς", σε λίγα χρόνια μπορεί να τους δίνει ελπίδες επαναφοράς , γενικότερα η επιστήμη, λόγω της εξέλιξης είναι συχνά υποχρεωμένη να αναθεωρεί τις απόψεις της".
Με έστειλε αδιάβαστη και φυσικά αναθεώρησα τις απόψεις μου και εγώ....

18 σχόλια:

kat. είπε...

σε τέτοιες σκέψεις είχα μπει και εγώ κάποτε..
όπως μου ήρθαν.. μου έφυγαν…

μην με ρωτήσεις το γιατί!

mahler76 είπε...

Υποθέτω πως ακόμα και αν δεν παίζει να ξυπνήσει, ο ασθενής νοιώθει πόνο οπότε θα ήταν απάνθρωπο να κάνουν επέμβαση χωρίς νάρκωση. Πάντως αν δεν υπήρχε η πιθανότητα της εμπορίας οργάνων θα έπρεπε όλοι μας να γινόμασταν ανταλλακτικά όταν πεθαίνουμε.

ασωτος γιος είπε...

σωζονται πολλες ζωες απο δοτες οργανων
ομως ποιο κρατος να εμπιστευτεις? κ ποιους ανθρωπους? σκληρη εποχη

ria είπε...

πρέπει να είναι εγκεφαλικά νεκρός κάποιος. αλλιώς δε γίνεται λήψη οργάνων. όπως και αν ο δότης έχει κάποια ασθένεια. πάλι δε γίνεται λήψη. δεν είναι τόσο απλά...

Tremens είπε...

Είναι ίσως δύσκολο θέμα αλλά κλίνω προς τη δωρεά, σώζει ζωές η άτιμη

Σμαραγδάκι- Ρούλα είπε...

Σε μεγαλο διλημα έχεις πέσει Φούλη μου..πράγματι..είναι ενα θεμα πολύ δυσκολο..
Αν όμως π.χ εγώ φτασω ενα βημα πριν απο τον θάνατο και ειμαι κλινικα νεκρή δεν θα ήθελα να ξαναγυρίσω πίσω ...ας επερναν τα όργανα μου... γιατί στην κατάσταση που θα βρίσκομαι.. δεν νομίζω οτι θα καταλαβαινω και πολλα..!!!οπότε είμαι υπέρ... οση βρωμια και να βρίσκεται απο πισω.. σώζονται ζωές με την δωρεά σώματος..!!! σε φιλώωωωωωω και πολλα φιλακια στην τσαχπίνα σας...!!!

Hfaistiwnas είπε...

Ναι όντως, σώζεις ζωές, αλλά τα λαμόγια φοβάμαι.. το σκέφτομαι χρόνια, δεν έχω καταλήξει..
Καλό ΣΚ Φούλη μου!!!

Ανώνυμος είπε...

Πολύ ενδιαφέρον θέμα ροκόγατα. Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Δεν έχω εμπιστοσύνη και είμαι αντίθετος. Και όχι αν θες μόνο για τα λαμόγια. Δεν μου αρέσει μετά το θανατό μου να γίνω ανταλλακτικά. Δεν ξέρω, με ενοχλεί. Αλλά φυσικά το ρίσκο λόγω του ότι κάποιοι γιατροί είναι λαμόγια, το έχουν επισήμάνει και άλλοι εδώ και χρόνια, είναι μία πολύ ισχυρή συνηγορία σε αυτά που λες.

ΦΟΥΛΗ είπε...

@ kat
Δεν ξέρω βρε κοριτσι μου ίσως να εχω λάθος,ίσως φταίει η όλη κατάσταση σε αυτή τη χώρα που ζούμε...
τα φιλιά μου

ΦΟΥΛΗ είπε...

@ mahler76
Με αυτό το σκεπτικό γατονι μου είμαι μέσα και εγώ, αλλά που;ποιος;τι;...
φιλιά αγορινα..

ΦΟΥΛΗ είπε...

@ ασωτος γιος
Ναι άσωτε μου ετσι είναι ...αλλά,αυτό το αλλά.
καλο μηνα

ΦΟΥΛΗ είπε...

@ ria
Πόσα παραδείγματα εγκεφαλικών νεκρών που επανήλθαν έχουμε; νομιζω
αρκετά ...
καλό σου μήνα

ΦΟΥΛΗ είπε...

@ Delirium Tremens
Και καλά κάνεις τρεμενς μου, τη σκέψη και τον προβληματισμό μου αναλύω απλά ,μακάρι να ήταν διαφορετικά τα πράγματα και τότε να είσαι σίγουρος δεν θα το σκεφτόμουν καθολου..
φιλί τεράστιο....

ΦΟΥΛΗ είπε...

@ Σμαραγδένια Ρούλα
Το θέμα μου Ρουλακι είναι ότι εχω νομιζω άριστα ανταλλακτικά,αλλά να πιάσουν τόπο αν χρειαστεί σε ανθρώπους που πρέπει(που λιώνουν στην αναμονή) όχι σε λαμογια γιατρούς και βαρβάτα πορτοφόλια ......
τα φιλιά σου παραδοθήκαν....ευχαριστώ καλο μήνα

ΦΟΥΛΗ είπε...

@ Hfaistiwnas
Ηφ μου οτι εσυ νομίζεις θα πράξεις..
να είσαι πάντα καλά αγορινα, καλό μήνα να εχεις ..

ΦΟΥΛΗ είπε...

@ GiP
Φίλε μου αν είναι να γίνω,αλλά να γίνω πιπέρι, οχι να με κανουν,λίγο με νοιάζει το θέμα των ανταλλακτικών μου,
το χώμα θα τα φάει και εχω καλά ανταλλακτικά μέσα έξω ετσι μου λένε και δεν θέλω να πάνε χαμένα,ποτίζοντας τα η βροχή δεν θα γίνουν κάτι,το αντίθετο...
ασ το ελαφρύνουμε και λίγο εε,ξέρω ότι σου αρεσει αυτή μου η πλευρα..
φιλια και καλο μηνα ...

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

¸.•*`*•.¸¸✽✤¸¸.•*`*•.¸¸✤✽¸¸.•*`*•.¸¸✽✤¸¸.•*`*•.¸¸✤✽¸¸.•*`*•.¸.¸.•*`*•.¸¸✽✤¸¸.•*`*•.¸¸✤✽(●◡●)✽Οπως καθε χρονο δεν ξεχναω ποτε την μπλοκογειτονια εστι και φετος περναω να σου ευχηθω ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ !!!!¸.•*`*•.¸¸✽✤¸¸.•*`*•.¸¸✤✽¸¸.•*`*•.¸¸✽✤¸¸.•*`*•.¸¸✤✽¸¸.•*`*•.¸.¸.•*`*•.¸¸✽✤¸¸.•*`*•.¸¸✤✽(●◡●)✽

apos είπε...

Προσωπικά, η σκέψη του πόσο σπουδαίο είναι αυτό που προσφέρεις με έκανε να ξεπεράσω όλες τις αβάσιμες ή μη θεωρίες/συνωμοσίες.
Αλλά, συμφωνώ. Είναι πολύ προσωπικό ζήτημα και δεν χωρά γενικούς κανόνες.