Δευτέρα 3 Αυγούστου 2015

Το καυτό σας γάλα ...........κατάλαβες???


Το νησί μας είναι  απο τα πλέον γνωστά για τα φαλακρά βουνά του,φέτος το χειμώνα και μετά απο πρωτοφανείς βροχές για τα τοπικά δεδομένα με χαρά αντικρίσαμε τα βουνά μας με ενα στρώμα όμορφου πράσινου χαλιού, αλλά μέχρι εκεί.
Σε έναν τόπο που τώρα το καλοκαίρι το μεγαλύτερο για μας δέντρο είναι ο μαϊντανός και αυτός αν,και όπου, συμβαίνουν τα εξής....

Πηγαίνοντας στην θάλασσα παρατηρώ καθημερινά στα χωράφια ζώα όπως αγελάδες ,κατσικάκια, πρόβατα, γαϊδουράκια, άλογα, να βόσκουν ανέμελα και ευτυχισμένα;
Τα έχω πάρει στο κρανίο γιατί πέρα των άλλων "φυσιολογικών "για την εποχή θερμοκρασιών, τα ζώα αυτά όλη μέρα και όλη νύχτα παραμένουν στον ίδιο χώρο που αυτός είναι ενα χωράφι τρώγοντας το ελάχιστο κίτρινο ξερό για αυτά γκουρμε......
Αυτό που με τρελαίνει και με εξόργισε  είναι, με καύσωνα 40 βαθμών αυτά τα ζώα να μην έχουν μετακινηθεί ρούπι από τους "ευαίσθητους ιδιοκτήτες" ούτε για μερικές ώρες έτσι ώστε να αποφύγουν τον πολύωρο νταλα ήλιο που τους λιώνει τον εγκέφαλο και κάνοντας δροσιά με τη σκιά του το ενα στο άλλο.......
Αφορμή να κάνω αυτή την ανάρτηση στάθηκε η φωτο της αδερφής μου στο Φβ  που με έκπληξη είδα και εγώ οτι αυτά δεν συμβαίνουν μόνο στα χωράφια (ποια η διαφορά θα μου πεις); αλλά στα απομονωμένα απο νερό  βουνά ...









Σχόλιο  της Αδελφής μου ποσταροντας τις φωτο...

-Πρώτη φορά αντίκρισα αγελάδες στην κορυφή βουνοπλαγιάς.
Συνήθως σ'αυτές τις κορφές βόσκουν κατσίκια, αλλά αγελάδες ??
Ελευθέρας βοσκής θεωρούνται και είναι ντάλα μεσημέρι με 35 C υπό σκιάν σ'αυτό το ξερό βουνό.
Τι να βοσκήσουν? ξερά θυμάρια και γαιδουράγκαθα ??

σχόλιο δικο μου

-πες του μαλάκα που τις έχει να πάει να τους κάνει παρέα εκεί στην εξοχή και χωρίς καπέλο ...ασταδιαλα οι μπετουβινοι!!


κάποιος θίχτικε και μου απάντησε ,δίκαια;;;

- akoy να σου πω Fouli Giouli ... η ημιμαθεια ειναι χειροτερη της αμαθειας.... αυτα τα ζωα οταν τελιωσει το πρωι ο καθε μπετουβινος οπως λες το αρμεγμα κ το ταισμα μετα αυτα τα ζωα πρεπει να ειναι εξω να βοσκισουν να πινουν νερο να περπατανε.. αν τα περιορισεις μεσα σε μικρο χωρο κυνδινευουν πρωτον απο μαστιτιδες κ δευτερον θα εχουν προβλημα στη γεννα τους αργοτερα καταλαβες??? κ αν δεν ητανε αυτοι οι μπετουβινοι οπως λες δεν θα εβρισκες γαλα να πιεις....
και ο λογος που σου απανταω ειναι επειδη τυχαινει να ειμαι και εγω ενας απο αυτους που στελνεις στοδιαολο και αποκαλεις μαλακες


και μην την είδατε την αφεντιά μου απαντώ
 -αρχικά δεν απευθύνθηκα σε σένα, αν όμως είσαι απο τους μπετουβινους που αμολάς τα "ελευθέρας βοσκής ζώα σου στα απέραντα δάση του νησιού " τότε καλά έκανες και τσίμπησες.
Τρελαίνομαι με τον επαγελματισμο μερικών αγροτών που κάτω απο άθλιες συνθήκες παρκάρουν τα εκτεθειμένα σε 40 βαθμους Κελσίου εργαλεία παραγωγής τους γιατί μόνο ετσι τα βλέπουν,βλέπω γύρο γύρο στο νησί που σκάει απο δέντρα και χλόη τα έρμα ζωντανά να βόσκουν πέτρες και τα περιττώματα τους αφού το καλύτερο για αυτα γκουρμε είναι στο ύψος ενος ξερού μαϊντανού.
Αν είσαι ένας απο αυτούς τοτε μπράβο σου νεε μου !!!
Αντι να κάθεσαι να ασχολείσαι με τα σχόλια στο νετ καλό θα ήταν να πάρεις το λαπτοπ σου να πας
να την αράξεις κάτω απο ένα από τα θεόρατα πλατάνια ,πεύκα που διαθέτει ο τόπος μας, να ανανεώσεις το νερό των ζώων που παρεμπιπτόντως βράζεις αβγο μέσα στην τελευταίας τεχνολογίας ποτίστρα-μπανιέρα ......Οσο για την αμάθεια που λες θα ξερεις να υποθέσω οτι ...
«Για τις αγελάδες η ιδανική θερμοκρασία είναι μεταξύ 22 και 24 βαθμούς Κελσίου. Πάνω από αυτές τις θερμοκρασίες, τα ζώα τρώνε λίγο, πίνουν πολύ νερό και παράγουν λιγότερο γάλα» λένε αγρότες που διαθέτουν φάρμες.

Δεν είμαι, όμως, μόνο οι αγελάδες που υποφέρουν από τη ζέστη και μειώνουν έτσι την παραγωγή γάλακτος ,πολλά ζώα υποφέρουν παρατημένα για ώρες, μέρες κατω απο καυτό ηλιο παρακαλώντας να νυχτώσει αλλα νοιάζεται κανείς;

 Ο λόγος για ολο το θέμα ευνόητος θέλω να πιστεύω
τα σχόλια επι του θέματος που μπορεί να είμαι και λάθος,  δικά σας.......

υγ μην ξεχνάμε οτι πολλοί " αγρότες" δανειζαν ο ένας στον άλλο  τα εικονικά ζωα τους για να πάρουν τις επιδοτήσεις  της ΕΟΚ έτσι ώστε να ανανεώσουν  τον αγροτικό εξοπλισμό τους , οχι για να γίνουν νέας τεχνολογίας οι μπανιέρες  ποτίστρες, αλλά   με τζιπαρες Cherokee,Vitara ,Land Rover  κλπ έτσι για να κάνουν το κομμάτι τους.......
εδω κολλάει το μαζί τα φάγαμε του χοντρού......


1 σχόλιο:

Σμαραγδάκι- Ρούλα είπε...

Πολύ καλα εκενες και το προβαλες το θεμα Φούλι τα ζώα οποια και αν είναι πρέπει να εχουν τις καταλληλες συνθηκες να ζουνε..... οσοι δεν το κάνουν ας μην έχουν ζώα.. αλλα ειμεινα και με την ιστορια που σκύλου που του είχα δεσει το στομα με ταινια.... αν το εκαναν αυτό σε ανθρωπο τι θα λεγαμε;....αλλα αυτα δεν έχουν φωνή να διαμαρτηρηθούν.. τα καημενα φιλη μου...δεν ξερω αν μπορούν να λεγονται άνθρωποι .. κατι τεοει τυποι και κανουν τα ζωα να υποφέρουν....να είσαι καλά και να περνατε ακομα καλύτερα... να μου φιλήσεις την μικρή.... φιλακιαααα και καλό μηνα .!!!